utorok 25. októbra 2011

MY BEAUTY BIBLE


K tomuto článku ma inšpirovala Bellatrix. Jej post o kozmetických zásadách som poňala ako výzvu :) Takže, najprv si dovolím malý dialóg s týmto:

Kozmetické zásady by Bellatrix

B: Z každého druhu výrobku si kupujem jeden, maximálne dva kusy. Ak aj mám viac, najprv mieniem jeden (sprchový gél), až potom načnem druhý. (Výnimky sú niektoré druhy dekoratívnej kozmetiky.)
Ja: nedodržiavam. Pokojne používam aj tri sprchové gély súčasne, podľa toho, na akú vôňu mám v ten deň náladu. Najmarkantnejšou ukážkou môjho prístupu sú voňavky, ktorých mám x a točím ich ako na kolotoči :) Byť verná iba jednej je pre mňa nepredstaviteľné.

B: Ak dostanem niečo, čo mi nevonia, nehodí sa mi, alebo daný druh výrobku nepoužívam, spýtam sa známych, či by sa im niečo také hodilo a prípadne darujem. Nehromadím doma zbytočne výrobky pre prípad - čo keby sa mi to ešte niekedy hodilo. Ak taká situácia náhodou nastane (na 90% nenastane), vždy sa dá kúpiť nová vec.  Samozrejme, darujem len ak je produkt nový, alebo maximálne raz, dva krát použitý. Niečo takéto však darujem len "iba tak", nikdy nie ako dar na narodeniny, či inú príležitosť. Naopak ak som obdarovaná osoba a teda mi niekto niečo také ponúkol, prijmem to len, ak to skutočne využijem, nechňapnem po tom len z dôvodu - juchúúú, zadarmo!
Ja: v podstate súhlasím. Darujem, predám za symbolickú sumu na nete alebo venujem do giveaway :)

B: Kontrolujem dátumy spotreby. Aj pri samotnom kupovaní, aj príležitostne doma. Čo je po dátume spotreby bez milosti vyhodím. Tak isto zaschnuté riasenky a čokoľvek, čo zmenilo farbu, konzistenciu, či vôňu. Tak isto vyhodím všetko, čo mám doma dlhšie ako rok, v prípade prírodnej kozmetiky pol roka. (Zvyčajne neobsahuje toľko konzervantov ako tá bežná a tak je náchylnejšia na znehodnotenie plesňami a podobne. A nemusí to byť vôbec vidno)
Ja: v zásade súhlasím.

B: Všetku kozmetiku udržujem v čistote. Nenechávam vytečené a zaschnuté ...čokoľvek na okraji túb, krabičiek a iných balení. Do krémov, masiek a hlavne všetkých balení "namočprst" idem len čistými rukami.
Ja: súhlasím bez výhrad :)

B: Čítam si zloženie výrobkov (platí aj pri potravinách) a zaujímam sa o to, čo jednotlivé zložky vlastne sú, odkiaľ sa vzali  a o ich vplyv na zdravie.
Ja: opäť bezvýhradný súhlas, som tým povestná a vždy ma dokáže prekvapiť, koľko ľudí absolútne nezaujíma, čo na a do seba dávajú :(

B: Myslím na zásadu "menej je niekedy viac" a zbytočne na seba nepatlám všetko čo mi padne pod ruku. Akúkoľvek vôňu z vás nemá byť cítit na väčšiu vzdialenosť ako 1 meter. Prehané množstvo make-upu, riasenky, či iných líčidiel vyzerá hnusne. (- platí tiež v prípade šperkov a bižutérie)
Ja: "menej je niekedy viac" je klasika, ktorú treba vždy znova a znova tesať do kameňa :)

B: Snažím sa vyzerať prirodzene dobre a nie veci zakrývať. -  Mám nedokonalosti pleti? Zakydám make-upom! Mám slabé nechty? Dám si spraviť gélové! Mám zničené vlasy? Dám si prilepiť také, čo ostrihali nejakej Indke! - zlý prístup. Príde mi to ako keď sa v stredoveku neumývali a keď potom smrdeli tak sa voňavkovali a púdrovali.
Ja: v tomto nie som až taká radikálna, i keď chápem, čo chce B. povedať. Myslím si, že celý kozmetický priemysel existuje preto, aby sme mohli niečo zakrývať :) Umenie je zakrývať tak, aby kamufláž vyzerala prirodzene.

B: Pri nákupe kozmetiky uprednostním kvalitu pred kvantitou. Taktiež si veľmi dobre rozmyslím, či danú vec skutočne využijem, alebo nie. Ak si nie som istá, použijem 3-dňovú metódu. A teda nekúpim hneď, ale tri dni počkám a uvidím, či to ešte stále budem chcieť. Mnohokrát si za tie tri dni už ani nespomeniem,že som si niečo chcela kúpiť. (Platí aj pri oblečení)

Ja: Kvalitu pred kvantitou uprednostňujem vo všeobecnosti, takže opäť súhlasím. Môj spôsob, ako sa rozhodnúť pred kúpou veľkého balenia sú vzorky, vzorky, vzorky. 

B: Dávam si pozor na peňaženku. Nepoužívam tužidlo na vlasy / dezodorant na nohy / peeling na pery /hocičo iné ? Uvedomujem si, že keď začnem, budem ho "potrebovať" každý (napríklad) mesiac a bude to odčerpávať moje financie.
Ja: s týmto sa nestotožňujem. Nenakupujem kvantá zbytočností, ale rada skúšam nové veci a keď zistím, že mi to prináša nejaký efekt, s kľudným svedomím sa stanem pravidelnou používateľkou :) Ale na peňaženku si pozor dávajte. Hlavne v tlačenici :)

B: Striedam výrobky. Ak mi niečo aj mimoriadne vyhovuje, raz za čas skúsim inú značku a potom sa môžem zase vrátiť o osvedčenej. Vyhnem sa tak potenciálnemu neustálemu vplyvu nejakej zložky, ktorá mi môže škodiť.
Ja: Súhlasím.

B: Využívam potraviny a prírodné látky ako kozmetiku. Olivový olej na natieranie pokožky, usadeninu z kávy ako telový peeling a podobne.
Ja: áno, ak je niečo dosť dobré na to, aby ste to jedli, malo by to byť dosť dobré aj pre Vašu pleť...teda, väčšinou.

B: Pri každom novom výrobku si spravím "alergický test".  A teda vyskúšam najprv v malom množstve. Nie je to vôbec zbytočné, minule som čítala o angličanke, čo zomrela po nanesení farby na vlasy.
Ja. nedodržiavam 100 percentne. Niet času.

B: Som ochotná a schopná vyjsť von bez použitia akejkoľvek dekoratívnej kozmetiky. Ak nie, riešim svoj problém s nedostatočným sebavedomím a nezdravým vnímaním seba samej.
Ja: Ochotná som, aj schopná. Čím som staršia, tým som v tomto slobodnejšia.

B: Uvedomujem si, že kozmetika a veci s ňou spojené sú síce zaujímavé a zábavné, ale existuje asi tak 1568799875334567097754423456789675 dôležitejších vecí na svete. Skrátka je to ako s ohňom - dobrý sluha, ale zlý pán.
Ja: ale iste :)

Tak, trošku vyčerpávajúce, ale ďakujem, ak ste dočítali až sem :)
a teraz tie moje kozmetické prikázania:

1. dobre jesť, dobre spať a mať sa rada. Lebo je to vidieť :)
2. čítať zloženie, poznať svoju pleť a vedieť, čo jej lahodí a škodí
3. kvalita nie je (vždy) otázkou ceny
4. čo najmenej chémie
5. relax, je to len hra :)

Tak a teraz podávam pomyselnú štafetu ďalej!
pekný deň
Lučiak
foto: random

3 komentáre:

  1. veľmi dobrý článok :)
    ja tiež nerobím alergický test, mám milión voňaviek ako Ty, rada skúšam nové veci, ale priznávam, že tú 3-dňovú metódu by som mala využívať- hlavne pri nakupovaní oblečenia :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. bod č.1 jedna dodržujem stále :o))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Výborný článok! Viac dodávať netreba :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)