piatok 14. júna 2013

Kozmetika na dovolenke: čo ma zradilo, čo sa osvedčilo a čo som si kúpila


Konečne doma! Mám za sebou peknú dovolenku a absolútnu 10 dňovú ignoráciu internetu. Po malej pauze si dáme post, v ktorom zhrniem moje dojmy z kozmetiky pribalenej na cestu. Samozrejme, na fotke nie je kompletná cestovateľská výbava (čo by som to bola za kozmetickú blogerku :). Vybrala som kúsky, ktoré mi pobyt na slnku buď uľahčili alebo naopak, ktoré podľa mňa nestoja za nič. A na záver niečo, čím som si spravila malú radosť. 

Čo sa týka kozmetiky na opaľovanie, odchádzala som vybavená produktmi od Biodermy. Vzala som si opaľovacie mlieko v spreji Photoderm Bronz SPF 30, tónovaný fluid Photoderm Max SPF 50+ a prihodila aj tyčinku na citlivé miesta s ochranným faktorom 50. Všetky tri obstáli na výbornú. S mliekom v spreji som docielila krásne, postupné hnedé opálenie bez náznaku solárnej alergie, spálenia či šúpania sa. Photoderm Max som používala na tvár každý deň pred pobytom na slnku (čo bolo vlastne každé vystrčenie nosa z hotelovej izby) a opäť hodnotím pozitívne - tvár je u mňa z hľadiska rizika spálenia sa najkritickejšia zóna, ale tento fluid ju chránil po celý deň. Jediné, čo by som uvítala, by bol trochu väčší tónovací efekt - fluid síce tónovaný je a sedí mi aj odtieň (svetlý s nádychom do žlta), ale po rozotretí je prakticky transparentný, takže nedokonalosti neprekryl :( A s nimi som sa veru pasovala, pretože kombinácia bazénová + morská voda a teplo mi spôsobila pár vyrážok. Nič strašné, ale nepotešilo. O niečo dlhšie tiež trvalo, kým dobre vsiakol a prestal sa lesknúť. Tyčinku využil hlavne najmenší člen našej výpravy, ja občas tiež - hlavne na pery a nos. Je fajn, ale doporučila by som ju kombinovať aj s iným ochranným prípravkom, nespoliehať sa len na ňu. Ako starostlivosť po opaľovaní môžem doporučiť napríklad sprej Panthenol Forte od Altermed - je príjemne chladivý, na pokožke sa mení na telové mlieko a krásne ju zvláčni bez pocitu mastnoty a lepenia. Neparfumovaný, takže ho môžete kombinovať s akoukoľvek vôňou. 

tónovaný fluid pred rozotrením...
...a po - ako som povedala, je naozaj transparentný.
Na telo som si ešte pribalila hydratačné mlieko s beta karoténom Maxi Tan od Avonu - používala som ho ráno po sprche vyslovene na hydratáciu a o niečo neskôr som aplikovala prípravok na opaľovanie. Pekne vonia a pokožku zanecháva vláčnu, má nemastnú textúru a výborne vsakuje.


Čo sa týka vlasov, prichádzame k sklamaniu číslo jeden - ochrannému spreju s účinkami proti slnečnému žiareniu od Balea. Bola to kúpa na rýchlo, aby som mala aspoň trochu pocit, že na vlasy úplne nekašlem a hlavne ich mala čím lepšie rozčesávať... Efekt je celkom fajn, aj pekne vonia, ale rozprašovač to po nejakých 5 použitiach definitívne vzdal a nie len že nestriekal, ale tiekol, čím mi zabezpečil kvalitné obliatie kúpelne aj oblečenia, ale nie vlasov :( No jo, co bys chtěla za pět korun, že... Presnejšie, za nejaké tri Eurá. Takže zostáva už len preliať ho do nejakej inej, vhodnej nádobky alebo vymeniť rozprašovač.
Sklamanie č.2 je sa volá Garnier Mineral Invisi Calm. Ja sklerotička som zabudla, že som tento antiperspirant už raz mala, ale v sprejovej verzii a už vtedy mi pekne žral nervy... toto je to isté, ale v tuhej podobe - pred potením a zápachom to v žiadnom prípade nechráni sľubovaných 48 hodín, maximálne tak dve-tri... to potenie by som ešte aj prežila, vzhľadom k teplotám, v akých som sa nachádzala je úplne normálne, ale na pokožke sa toto deo rozkladalo do veľmi nepríjemneho pachu, ktorého mám fakt dosť a s experimentovaním vo sfére antiperspirantov týmto definitívne končím! Vraciam sa k svojmu overenému Secret, aj keď za ním budem musieť podnikať pravidelnú pátraciu púť po drogériách. 

Pri vlasoch a tele ešte ostaneme - na dovolenku som si ušetrila pol balenia tohto multifunkčného šampónu od 
Oleanat a keď budete najbližšie baliť a rozmýšľať, ako ušetriť miesto, prudko Vám ho doporučujem! Využijete ho ako sprchový gel, aj ako šampón na vlasy, ktorým dodá po celodennom pobyte na slnku vláčnosť a výživu. 


A ideme na dekoratívku: okrem rúžu od UMA, ktorý som Vám už ukazovala (krásna koralová farba, výborne hydratuje a dlho vydrží na perách) musím pochváliť aj Mega Shine od Sally Hansen - využijete ho ako podkladový aj vrchný lak na nechty a trvácnosť akéhokoľvek laku predĺži naozaj spoľahlivo + nechty sa budú krásne lesknúť. 


Spokojná som bola aj s BBčkom od Garnier - na zmiešanú pleť, ktorý som používala namiesto make upu. Asi jediné drogériové BB, ktoré podľa mňa stojí za to a s jeho dvoma tučnejšími kolegami (na suchú a na zrelú pleť) sa nedá porovnať. Výborné krytie, zmatňujúci efekt bez vysušovania a dobrá výdrž. 

A na záver sekcia "malé radosti". O tom, že kvôli výhodným cenám sa v duty free shopoch už dávno nenakupuje, niet pochýb... máte tam ale možnosť ovoňať všetky limitky a vône značiek, ktoré sa na náš bežný parfumový trh nedostanú (Tom Ford, Armani Privé a podobne) + kúpiť si rôzne kolekcie miniatúrok a limitovaných cestovných balení...  ja som odišla s touto kolekciou od Elizabeth Arden. Bola to tak trochu mačka vo vreci, lebo bola statočne zabalená v celofáne a skutočné odtiene som si nemohla vopred obzrieť, no dopadlo to dobre a teším sa z paletky očných tieňov a lícenky, dvoch rúžov Ceramide Ultra Lipstick (Sugar a Rose) a lesku na pery. Všetko v šikovných ťuťu-muťu baleniach :) Rúže sú v klasickej full size velkosti a tiene tiež vyzerajú výborne pigmentované. Cena celej kolekcie bola 28 Eur. 



z ľava: Sugar, Rose a lesk v odtieni Golden Pearl
Toľko moja post dovolenková retrospektíva :)
A teraz sa idem vrhnúť na všetky posty, ktoré mi počas neprítomnosti ušli. 

Lučiak
foto:ja

8 komentárov:

  1. Super článek, taky se brzy chystám na dovolenou, tak se s dovolením trochu inspiruju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pre Altermed som jedno leto robila promotérku v lekárňach a bola som veľmi spokojná s ich výrobkami.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ..ak ti mozem odporucit deo, tak ja mam ten novy od rexony a je fakt super. tiez som vzdy zhanala secret, ale tusim som nasla nahradu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja sa chystam tiez na "dovolenku" o dva tyzdne tak som zvedava ako dopadnem..aj ked idem iba na slovensko som schopna sa spalit sa na cucky :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)