štvrtok 7. novembra 2013

Testujeme: Chanel Mat Lumiére

zdroj: chanel.com


Vďaka vzorke od Julky som mohla otestovať make up, na ktorý sa blogosvetom už dlho nesú veľmi pozitívne recenzie - Mat Lumiére od Chanel. Hneď na úvod pripomínam, že výroba Mat Lumiére bola pred časom ukončená, čo sprevádzalo veľa zúfalých reakcií spokojných užívateliek. Nuž, po otestovaní ich celkom chápem. Tiež som bola už viac krát v situácii, keď som niečo dlhodobo používala, bola veľmi spokojná a zrazu nejaké múdre hlavy rozhodli, že si to viac nekúpim :(

 Vzorka v odtieni 30 Cendré mi farebne výborne sadla - je to stredne béžový odtieň so žltým nádychom.


Konzistencia je jemne krémová. Nanáša sa dobre, ale ja, milovníčka nanášania prstami, v tomto prípade doporučujem radšej kvalitný štetec. Rovnako doporučujem použiť pod neho aj podkladovú bázu, pretože nanášanie na "nahú" pleť ide trošičku z tuha. Ako už názov napovedá, Mat Lumiére je predovšetkým zmatňujúci make up a je to poznať už pri aplikácii - na pleti sa rýchlo mení na jemne púdrovú (ale veľmi prirodzenú) vrstvu. K tej prirodzenosti - pokiaľ ho kvalitne rozotriete, vytvorí naozaj neviditeľný efekt druhej kože. Všimla som si, že sa mi spočiatku jemne usádzal v póroch na nose, ale dôkladné rozotretie tento problém takmer odstránilo. Napriek matnému finishu nezvýrazňuje jemné vrásky, ani šupinky. Čo sa týka krytia, pre mňa bolo postačujúce a okrem kruhov pod očami som v ten deň nemusela použiť ani korektor, ale pre pleť s výraznejšími nedokonalosťami sám o sebe určite stačiť nebude. A teraz k jeho hlavnému benefitu - zmatneniu. To je evidentné a u mňa bolo bezproblémové minimálne prvých 6 hodín (berte do úvahy, že hovoríme o použití na jeseň, zatiaľ neviem posúdiť, ako reaguje v extrémnom teple). Ani na suchších oblastiach tváre som nemala pocit žiadenho vysušovania  a pnutia. Po cca 6 až 8 hodinách už matný efekt nebol úplne dokonalý, stále však dostačujúci a ešte vždy sa to zaobišlo bez prepúdrovania. To bolo nevyhnutné až po takých 10tich hodinách a aj to len na najmastnejšej časti tváre - nose. A ešte bonus na záver - Mat Lumiére neuveriteľne krásne vonia :) Neviem, či sú tu nejaké pamätníčky rokov 80tych, ale veľmi mi pripomína legendárnu žuvačku Bajo :)

Efekt môžete posúdiť na fotkách. Nie sú nijako upravované, na obrázkoch vľavo nemám na sebe nič, na tých vpravo len Mat Lumiére: 


Ako spomínam vyššie, výroba Mat Lumiére bola oficiálne ukončená (i keď stále sa dá nájsť v niektorých online obchodoch) a Chanel ako náhradu ponúka Perfection Lumiére, no niektoré sklamané zákazníčky tvrdia, že to nie je adekvátna náhrada. Ak sa medzi čitateľkami nájde niekto, kto má vyskúšané oba, celkom by ma zaujímali porovnávacie dojmy. Ja osobne mám zatiaľ skúsenosť len s Teint Innocence (medzičasom už tiež nedostupným), Vitalumiére a najnovšie aj s týmto. Ako lacnejšiu drogériovú alternatívu by som odporučila práve nedávno recenzovaný True Match od L´Oréal - na pleti dosiahnete podobný finish, ale Mat Lumiére je menej tekutý, má jednoznačne dlhšiu výdrž a zmatňujúci efekt trvá dlhšie.

Lučiak
foto: ja

4 komentáre:

  1. Juchuuuu, tak uz je tu recenzia. A vidim, ze sa ti moj oblubenec tiez paci. Velmi pekna a kvalitna recenzia, ktor vystihuje vsetko. Presne aj mne sa na nom najviac paci, ze oblasti, ktore potrebujem, zmatni, ale tie ostatne nevysusuje. Ale prosim ta, Luci, nezartuj, ze sa uz nevyraba, no to snad nie!!! Tak to si idem co najskor zohnat este jeden kus. Ale nechapem, lebo na oficialnej stranke Chanelu normalne je este v ponuke. Viem, ze pred casom stiahli z predaja Pro lumiere, ale Mat lumiere stale maju aj na chanel.com. Tak teraz nechapem :-/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Juli, nevedela si? Oficialne, este minuly rok, bola dalsia vyroba oboch (spolu s Pro Lumiere) ukoncena, nahradou ma byt Perfection Lumiere. A ktoru verziu stranky si pozerala? http://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Makeup-Foundations-95621
    Uz je k dispozicii len zmatnujuci puder. Samozrejme, nejake zasoby kde kade este su.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tu maju normalne este v ponuke
      http://www.chanel.com/en_US/fragrance-beauty/Makeup-Foundation-MAT-LUMI%C3%88RE-88597
      ale to je americka a na anglickej uz nemaju, ako pises. Normalne som netusila, som zaregistrovala len pri Pro lumiere, ten bol inak tiez velmi dobry, ale nie natolko zmatnujuci. Ale ved snad bude dobry aj niektory z tych ostatnych, keby sme ich tak mohli skusat tralala, take drahoty. Budem musiet popozerat recenzie, lebo vsetky tie lumiere make-upy su super, len ktory je najviac zmatnujuci.

      Odstrániť
  3. Mala som Mat Lumiere, pouzivala som ho asi dva roky, potom v ramci nekonecneho skusania a testovania som s k nemu viac nedostala. Momentalne pouzivam ale opat CHANEL a to Vitalumiere Aqua a podla mna je este lepsi ako Mat Lumiere, je viac tekuty, kryje asi rovnako ako Mat Lum.
    Miriam

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)