nedeľa 9. marca 2014

Rimmel vs. Maybelline: ktorý zmatňuje lepšie?


Doma sa mi zišli dve vzorky zmatňujúcich make upov, ktoré na náš trh v poslednej dobe pribudli. Vyskúšala som ich rada - moja pleť práve neprežíva to najlepšie obdobie. Po prvé, máme prelom období, to je u mňa spoľahlivý spúšťač zdravotných problémov rôzneho druhu a odráža sa to aj na pleti. Po druhé, chemický koktejl, ktorý do mňa napchali v nemocnici a špeciálne antibiotiká, ktoré som dostala na domácu liečbu, mi na tvári narobili taký bordel, aký fakt nepamätám. A po tretie, bola som skrátka zvedavá. Napríklad  make upy od Maybelline mi v rámci drogériového sortimentu vždy v celku sedeli, aj klasický Affinitone. Od Rimmelu mi zasa vyhovoval "kelímkový" Match Perfection. Tak teda, súboj dvoch zmatňovačov môže začať.

Začala som Rimmelom v odtieni Classic Beige - prvý kameň úrazu. O špecifikách odtieňov, dodávaných na náš trh, už toho bolo popísaného veľa, ale neodpustím si: pod číslom 201 by som stále očakávala skôr svetlejší, neutrálne béžový odtieň. Klasická béžová v podaní Rimmelu je výrazne ružový a dosť tmavý. Na trhu je odtieňov celkovo 5, ale prečo dávajú do vzorky, ktorá sa masovo distribuuje a mala by teda potenciálne  sedieť čo najväčšiemu počtu úžívateliek, takýto špecifický a vôbec nie univerzálny odtieň? Alebo sa nechali oblafnúť tým názvom? Netuším. Každopádne, po prvom nanesení na tvár som sa až zľakla. Jasné, už keď som ho fotila na ruke, videla som, že nebude pre mňa, ale tá prasiatkovská farba na mojej tvári ma vydesila. Špeciálne, keď som si uvedomila, že mám ísť po nalíčení aj medzi ľudí. Tak vidíte, ako sa ja pre účely recenzie obetujem. Úplná mučedníčka! 

No dobre, poľutovala som sa a môžeme ísť ďalej. Stay Matte má penovú konzistenciu, na prvý ťuk prstom aj dosť hustú. Taká šľahačka so stužovačom. Rozotiera sa v pohode a okamžite na tvári vytvára skutočne matný efekt. Akoby ste boli pekne zapudrované, ale bez púdru. Pocitovovo je to pre mňa trošku nezvyk - mám rada trochu prirodzenejší efekt, ale zasa chápem, že to silné zmatnenie sa tiež nedá dosiahnuť bez obetí na životoch......... e e e, bez obetí na prirodzenom vzhľade. Krytie je stredne vyššie. Zmatňujúci efekt vydržal aj na T zóne bez zmien cca 6 hodín, potom sa mi nos začal pomaličky lesknúť. Jedno negatívum ale musím spomenúť - Stay Matte má tendenciu zvýrazňovať mimické vrásky a šupinky, ale tento efekt robí viacero penových make upov. Čo ho ale neospravedlňuje.Aby som to nejako zhrnula, keby som mala o pár rokov menej a nestrašilo ma to upozorňovanie na jemné linky, možno by som si jednu tubu vo vyhovujúcom odtieni aj zaobstarala. Na zimu, keď nosím matný vzhľad. Ale v tejto životnej fáze už asi nie. Čím chcem naznačiť, že ak Vás zatiaľ žiadne mimické vrásky netrápia, potrebujete zmatniť a môžete investovať len do make upu z drogérie (stojí necelých 6 Eur), nemusela by to byť pre Vás zlá voľba. 

horné dve fotky Rimmel Stay Matte, odtieň 201, dolné dve Maybelline Affinimat, odtieň 24

Druhou testovanou vzorkou bol nový Affinimat od Maybelline. Tu som sa síce tešila, že odtieň 24 Golden Beige bude mať vďaka tomu "golden" v sebe žltý pigment, ale trochu som sa bála, aby mi bol pritmavý. Predsa len, som teraz najbledšia v roku. Po rozotretí sa však pekne prispôsobil, čo je myslím vidieť aj na fotkách nižšie. Tento make up má naopak konzistenciu tekutú, čo mi vyhovuje omnoho viac. Na pleti pôsobí príjemne a ľahučko. Zmatnenie nie je také výrazné, ako pri Stay Matte od Rimmelu, o to viac však pôsobí prirodzene. Počas dňa sa držal celkom statočne, samozrejme najkritickejšia bola ako vždy oblasť nosa, kde som sa aj začala najskôr lesknúť - tiež zhruba po tých 6 hodinách, ale len veľmi jemne. Čo je ale podstatnejšie, Affinimat mi šupinky ani mimické vrásky nezvýrazňoval. Odtieňov by u nás malo byť k dispozícii až 8 a cena sa pohybuje okolo 7 až 8 Eur. Ak by som si teda mala vybrať medzi Stay Matte a Affinimat, ja osobne by som zvolila určite tento.

hore Stay Matte, dolu Affinimat

Ktorý je Váš obľúbený zmatňujúci make up? U mňa zatiaľ vedie Mat Lumiére od Chanel, ale to je už iná cenová liga... Vyskúšali ste tieto dva? Aké máte dojmy? 

Lučiak
foto:ja

14 komentárov:

  1. ten affinimat ma zaujal :) len by ma zaujímalo ako dlho ti vydržal na tvári, či po čase "nezliezal" z tváre :)
    Beauté Caresse

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Presne tieto dva vzorky sa zišli aj u mňa a zatiaľ som vyskúšala len Rimmel, aj to preto, že ja som ten pôvodný Stay matte (myslím, že vtedy to bol Stay Mat) mala veľmi rada, okolo 18ky to bol môj najobľúbenejší. A presne- prvé, čo ma dorazilo, bol odtieň, čisto taký najbežnejší odtieň v našich končinách, to je samozrejme irónia. Zle sa mi rozotieral, fakt je riadne hustý a taktiež šupinky, linky pod očami, ktoré bežne ani nevidieť. Ak toto je vylepšenie pôvodného make-upu, ďakujem pekne. Maybelline som ešte nevyskúšala. A aký je môj naj zmatňujúci make-up? Jasné, že Mat lumiére, to najlepšie, čo som kedy vyskúšala. Ešteže napriek nedostupnosti na Slovensku ho ešte budem mať aj naďalej k dispozícii :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ked skusis ten Affinimat, som zvedava na tvoje dojmy :)

      Odstrániť
  3. Doma mám stay matte a je úžasný-dokonale kryje,zmatňuje,proste mi vyhovuje,ale odtieň je hrozný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ako pisem, mladej pleti, ak si najde spravny odtien, by mal vyhovovat

      Odstrániť
  4. Ja sa vždy nejako obávam skúšať zmatňujúce male-upy, mám nejako zafixované, že budú mať "maskoidný" efekt, preto vždy zvyknem skôr siahať po výrobkoch sľubujúcich prirodzený vzhľad. Častokrát som však potom sklamaná ich výdržou a tým ako rýchlo sa začnem lesknúť. Ale aj tak sa asi ku kúpe zmatujúcich výrobkov tak skoro neodhodlám :D
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť
  5. presne tak, nic nie je zadarmo. I ked pri spominanom Mat Lumiere od Chanel sa ani napriek zmatnujucemu efektu maskoidnosti obavat nemusis.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To bylo jako u Senza boxu s Dermacolem. Zařadili plné balení make-upu a nacpali tam odstín č. 3 :-) Bylo okolo toho docela hezké haló:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. DM mi teraz poslalo kupóny a Rimmel s kupónom vyjde na 2,49€, tak asi nebudem dlho uvažovať a aj keď ho nepotrebujem, za tú cenu si ho kúpim. Len tých mimických vrások sa trošku bojím, mám síce len 23, ale už ma trápia najmä okolo očí a tie úsmevové...:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to je naozaj smiesna cena... okolo oci si ho teda nedavaj :)

      Odstrániť
  8. Pre mňa zatiaľ naj Dermacol Matt Control. Affinmat mi nesedel, Stay Matte sa chystám skúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja mám ten od Maybelline a som s ním spokojná :) V práci mi vydrží po celý čas :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)