štvrtok 8. mája 2014

Ivoire & The Beat


Na dnes som si pripravila opäť niečo o mojich momentálnych voňavých favoritoch. K obom vôňam som si hľadala cestu trochu dlhšie - keď vyšla na trh vynovená Ivoire od P.Balmaina, odskúšala som ju a zaradila medzi čisté, púdrové a nekonfliktné kvetinovky. Aj som si ju chcela kúpiť, ale potom som dala prednosť iným a kúpila si ju moja mama. Keď som ju cítila z nej, usúdila som, že to nebude vôňa pre mňa. Na druhej strane, The Beat od Burberry som pre zmenu mame kúpila ja ako darček - podľa jej voňavých preferencií. S tým, že mne v nej niečo vadí. No a jej nesadla vôbec, len jej stála na poličke. A tak som ju napokon "zdedila". Medzitým sa karta obrátila a dnes ju nosím veľmi rada. Rovnako, ako Ivoire. Len to potvrdzuje moje presvedčenie, že môj nos prechádza každý rok nejakou tajomnou transformáciou a čo sa mi kedysi nepáčilo, sa mi teraz páči a naopak. Príkladov by som Vám vedela uviesť tak sto, minimálne :) A tiež presvedčenie č.2, že skutočný dojem z vône si vytvoríte až jej nosením na vlastnej koži, nie oňuchávaním papierika alebo závanom z kože iného človeka. 

Ivoire je drevito-púdrová kvetinovka, ktorá evokuje pocit čistoty. Na začiatku sa v nej mihne sviežosť mandarínky, kosatca, cédru a všetko speje k jemnému, púdrovo vanilkovému základu. Kdesi na internete som raz našla prirovnanie k mydlu Dove a nie je to celkom od veci názor :) Rozhodne však nie sú identické. Medzičasom sa objavila aj v ružovej verzii Eau d´Ivoire, ktorá je výrazne ovocnejšia a podľa mňa pôsobí trošku lacno, ale to je len môj názor. 


The Beat od Burberry mám vo verzii EDP. Prvé, čo Vám vojde do nosa po privoňaní, je čaj, svieže, trpké ovocie a zmes korení na mošusovom základe. Na mojej koži sa rozkladá do niečoho, čo silne pripomína vôňu čaju s mliekom. Je svieža, ale zároveň príjemne hrejivá v základe, vďaka spomínaným koreniam. Pravdepodobne práve korenie mi v nej predtým vadilo, teraz sme spolu však zadobre :) Mimochodom, mám veľmi rada ten flakón a skvele padne do ruky. 

Ani jednu z týchto vôní nebudem nosiť v lete, keď udrú horúčavy. Sú pre mňa ideálne presne na (miestami studenú) jar. 

Poznáte niektorú z nich? 

Lučiak
foto:ja

11 komentárov:

  1. nemala som možnosť piričuchnúť si, ale ja som prešla kompletnou transformáciou a lanviny som vymenila za korenisté a drevité či silné kvetinové vône. a keby nehrozila migréna okoliu, pokojne by som nosila gucci guilt intense aj v lete. a minule som sa nastriekala ocovou mont blanc- legend a spokojnosťou som priadla celý deň

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no co ti poviem, podla mna je to prirodzeny vyvoj :) Tie nove Lanvinovky su take sladke ovocenky, take trosku... nechcem nikoho urazit, ale invenciou prilis neoplyvaju. Moj otec tiez pouziva Mont Blanc, ale Starwalker - to je roky jeho signature vona. Ja napriklad panske parfumy nosit neviem.

      Odstrániť
  2. the beat je užasna:) prvykrát som ju videla u mojej tety a vonia krásne! ♥ ja som teraz verná svojej Chloe:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Balmain je niečo typu Chloe?:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vies co, ani nie, inak by som ho nemohla mat rada :D

      Odstrániť
  4. já jsem ostuda, ani jednu vůni neznám :D ale flakonky mají nádherné

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja tiež nepoznám ani jednu z nich, ale to aj preto, že je čoraz otravnejšie a neznesitelnejšie ísť niečo ovoňať do parfumérie pri tom personále. A to je asi jediný spôsob, dostať sa k vzorkám je ešte ťažšie. Väčšinou nového obľúbenca nájdem zhodou náhod a vzoriek pribalených k nákupom v eshopoch, občas na základe parfumovanej strany, ktorá ma zaujme a následne so zvedavosťou predsa len overím v parfumérii. A zapisujem si zoznam, čo chcem ovoňať, lebo inak zabudnem. Takže tieto tvoje dve si určite omrknem ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. The Beat som dostala pred dvoma rokmi na Vianoce, verziu EdT, ale strasne rada som ju nosila a vysluzila si vela komplimentov. Raz si ju este zadovazim

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pekný článok, mám rada ľahké a sladké vône, lebo inak mňa bolí hlava. Niekedy zariskujem a kupujem cez eshop bez toho, že voňavku poznám a samozrejme vatšinou to končí katastrofou, tak nezostává nič iné než darovať niekomu s menej citlivým nosom.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. toto bola kedzsi moja specialita, nakupz voni naslepo...ale po opakovanych negativnych skusenostiach sa uz drzim, zakazala som si to a dnes sa neovladnem mozno len tak raz za rok.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)