streda 7. mája 2014

Tenkrát poprvé s Caudalie


Keď testujem nejakú značku úplne po prvý krát, je to sprevádzané obrovskou zvedavosťou a aj očakávaniami - špeciálne, ak ide o niečo tak "overhyped", ako je v poslednej dobe Caudalie. Značka, na ktorej skromné začiatky v beauty e shopoch si veľmi dobre spomínam. Od tej doby sa sortiment podstatne rozšíril a stúpli aj ceny. Ak ma sledujete pravidelne, viete, že som prednedávnom na feelunique urobila nákup niekoľkých ich produktov. Sú medzi nimi úplné novinky, o tých ale bude reč neskôr - ešte sú v štádiu testovania a na výsledky si treba počkať trochu dlhšie. Na druhej strane, na otestovanie micelárnej vody a čistiacej peny až tak dlhý čas nepotrebujete - ten najdôležitejší efekt (teda efekt odličovací) viete posúdiť v podstate ihneď. Ja som si na to vyhradila 10 dní. 

Prakticky celá produkcia Caudalie vsádza na výťažky z hrozna (nie len z bobúľ, ale aj z listov, dokonca aj z viničového dreva) ako hlavnej účinnej látky, ktorú potom kombinuje s inými zložkami podľa špecifického kozmetického radu (a že ich už má Caudalie pomerne dosť). Produkty sú známe aj svojou typickou parfumáciou - niektorým vyhovuje, iným nie. Ja môžem povedať, že mi nijako neprekáža - je to taký nekonfliktný, ovocno-bylinný odér. K charakteristikám značky ďalej patrí, že svoje produkty netestuje na zvieratách, v produktoch nepoužíva parabény, minerálne oleje, ftaláty a iné kontroverzné látky, v inej kozmetike používané bežne a tiež sa zapája do všemožných ekologických a s udržateľným rozvojom súvisiacich projektov. Toto všetko je iste  chvály hodné a sympatické. 

Poďme ale ku konkrétnym kúskom z mojej prvej testovacej várky. Začnem tým, čo na mňa urobilo lepší dojem: čistiacou penou alias Instant Foaming Cleanser. Používa sa ako klasický produkt na mokré čistenie (teda v spolupráci s vodou). Na vlhkú pleť nanesiete potrebné množstvo, premasírujete a opláchnete. Konzistencia je v porovnaní s čistiacou penou Hydrabio od Biodermy, o ktorej som tu písala nedávno, podstatne menej hutná. Zatiaľ čo "šľahačka" od Biodermy je naozaj hustá a krémová, toto je skôr jemné a penové, presne ako sľubuje názov. Vôňu som už spomínala vyššie, ale zarazila ma iná vec: tento produkt má byť bez obsahu mydla, pokiaľ sa Vám však nedopatrením dostane priamo do očí (čo sa môže stať veľmi ľahko), pomerne dosť štípe. Aspoň v mojich citlivých očiach určite. OK, akceptujem, že tou štípacou zložkou nemusí byť práve mydlo, ale toto hodnotím negatívne. K samotnej pleti je ale naozaj šetrný, nevysušuje a make up z tváre odstraňuje dobre. Klasické plné balenie 150 ml stojí od 15 libier, toto menšie, ktoré mám ja o veľkosti 50 ml zoženiete za cca 7. Úprimne, nie je to žiadne must have, podobnú služby Vám urobí viacero iných, lacnejších kúskov tohto typu, ale ak z nejakého dôvodu prahnete práve po penovom odličovači tejto značky, prečo nie.


Druhým pánom na holenie je micelárna voda - Make up Removing Cleansing Water. Tú som skrátka vyskúšať musela - je to druh produktu, ktorý ma pri každej značke (pokiaľ ho ponúka) zaujíma asi najviac. A samozrejme vždy porovnávam so Sensibio od Biodermy. A práve toto porovnanie nedopadlo pre Caudalie práve najlepšie. Micelárka je opäť bez obsahu mydla, je oftalmologicky testovaná a hypoalergénna. Parfumovaná je, ale naozaj decentne. Ale! Má pre mňa jeden obrovský nedostatok a tým je nedostatočná efektivita pri odličovaní maskary. Je to ten typ micelárky, ktorá Vám maskaru neodlíči bezo zbytku a zanecháva škaredý sivý film po celom očnom okolí. A toto netolerujem. Skúšala som ju použiť s troma rôznymi maskarami a zakaždým to bolo o tom istom. Pritom výrobca na obale deklaruje, že je vhodná na odlíčenie kompletného make upu, teda aj maskary. Samozrejme, na internete nájdete recenzie užívateliek, ktoré sú s ňou maximálne spokojné. K tomu môžem po mojich skúsenostiach povedať len toľko, že buď tu má niekto na micelárku veľmi malé nároky, alebo používa špeciálnu, ultra ľahko odličovateľnú maskaru, o ktorej zatiaľ neviem. Ale aby to s tými hodnoteniami zasa nebolo také ružové, samozrejme nájdete aj tie negatívne (len na feelunique s k nim neradi hlásia :), takže pátrajte skôr inde. Nuž, s nimi sa viem stotožniť akosi viac. Keď chcem byť korektná, musím ale dodať, že micelárka je k očiam citlivá a neštípe. Ale čo z toho, keď dobre neodličuje, čo?  Našťastie, mám ju len v naozaj malinkom, 30 ml balení. Pretože kúpa naslepo toho klasického (200 ml) za 18 Eur by ma teda sakramentsky mrzela. Takže, čo už s ňou: používam ju ako bežnú pleťovú vodu a čakám, kým sa minie. 

zloženie micelárnej vody Caudalie

Mimochodom, ak budete chcieť nakupovať Caudalie, nemusíte len v britských e shopoch - značka má  e shop vlastný (je súčasťou ich oficiálnych stránok) a bez problémov zasielajú aj do SR/ČR. Niektoré kúsky sa tam cenovo oplatia viac, než sprostredkovane napr. na feelunique, akurát poštovné neplatíte až pri nákupe nad 50 Eur. Takže zasa nejde o nejakú brutálnu cenovú úsporu. Treba si to skrátka prepočítať, čo sa viac oplatí. Ale výhodou je, že v e shope Caudalie je kompletná ponuka cestovných sád a menších balení (na feele to občas absentuje), ideálnych na odskúšanie. Za 25 Eur tam môžete kúpiť aj túto testovaciu sadu Polyphenol C15, ktorú som ja dostala ako darček k nákupu na feele, ale zas to bolo podmienené nie malou sumou toho nákupu. No v danom momente a vzhľadom k tomu, čo všetko som chcela kúpiť, sa to takto oplatilo viac. Skrátka, kozmetická maniačka to má ťažké. Musí byť tak trochu pátracím psom a ideálne by boLo, keby si viedla a denne aktualizovala aj nejaké excelovské tabuľky s cenami. Ale toto sa mne v živote nemôže stať, to viem určite :D

Takže, nabudúce si dáme tie kúsky z radu Polyphenol C15, čo má byť prevratná antioxidačná a protivrásková starostlivosť. A potom (alebo predtým?) ešte Divine Oil. 

A teraz som zvedavá, či máte s Caudialie skúsenosti a aké!

Lučiak
foto:ja

6 komentárov:

  1. vôbec nič mi to nehovorí O:-)
    ale ten pocit pri micelárke poznám- toto mi spravila aj Avéne. chvalabohu, že ju nemám doma v plnom balení pri takej sume

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fakt? :) Skoda tj micelarky Avene, lebo k ociam je velmi setrna, ale ani ja s jej odlicovacimi schopnostami spokojna nie som.

      Odstrániť
  2. Hm zančku absolutně neznám a rozhodně i díky tobě ušetřím peníze za případný nákup těchto dvou odličovacích novinek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež teraz testujem Polyphenol sadu. Zatiaľ fajn, žiaden zázrak, ale môže byť. Divine oil mám rada. Micelárka súhlas - o ničom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no super, tak potom mozeme porovnat dojmy. Mne zatial najviac vyhovuje denne serum a mam aj nocny detox olejovy koncentrat, ten je velmi prijemny. Uvidime aky bude efekt tak po mesiaci.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)