pondelok 9. júna 2014

Caudalie Polyphenol C-15: stálo to za to?


Od chvíle, kedy som začala testovať líniu Polyphenol C-15 od Caulalie, ubehli dva mesiace. A to je myslím slušná doba na to, aby sa dalo zhodnotiť, či sa investícia do tejto novinky vyplatila alebo nie. Len pre rekapituláciu - ráno som používala sérum, očný krém a denný krém a večer pleťový olej. Na úvod hádam pár slov o tom, čo sú to vlastne polyfenoly a čím sú výnimočné: ide o antioxidanty, ktorých úlohou je fungovať ako obrana voči negatívnym vplyvom na pleť (samozrejme, antioxidanty majú širšie využitie, no dnes sa o nich budeme baviť ako o kozmeticky účinnej zložke) - predovšetkým voči poškodeniam tzv. voľnými radikálmi, ktoré napádajú bunky a spôsobujú okrem iného aj predčasné starnutie. Keďže značka Caudalie využíva rôzne časti vinnej révy, aby z nich extrahovala účinné látky, ani línia Polyphenol C-15 nie je výnimkou. To sa (okrem iného) prejavuje aj v typickej, veľmi príjemnej vôni týchto produktov. Poďme sa na ne pozrieť pekne po poriadku - aké sú moje dojmy, do ktorých by som znova investovala a ktoré ma až tak neoslnili. 

Začnem tým, čo ma nadchlo najviac - pleťovým olejom Overnight Detox Oil. Balenie má 30 ml, jedná sa o flakón z tmavozeleného skla s pipetovým aplikátorom. Súdiac podľa toho, koľko z neho ubudlo (pri každovečernej aplikácii) za dva mesiace, celé balenie vystačí odhadom minimálne na 6 až 8 mesiacov. Na jednu aplikáciu výrobca odporúča použiť 6 kvapiek a je to plne postačujúce. Dá sa používať samostatne alebo ako podklad pod nočný krém. Ja to robím prvým spôsobom. Vôňa je pre mňa príjemná a povedala by som, že je zmesou takmer všetkých obsiahnutých zložiek (foto komplet zloženia nižšie). Olej je ľahký, nie príliš mastný, do pleti rýchlo vsiakne a zanechá ju pekne hebkú. Hoci naň neaplikujem už žiaden nočný krém, aj suchšie časti tváre sa tvária spokojne a neprotestujú, že by im niečo chýbalo. 

Po rannej tonizácii pleti nanášam Anti Wrinkle Defense Serum. Tiež má sklenené balenie s pipetovým aplikátorom. Aj tento kúsok považujem za veľmi vydarený. Pleť skvelo pripraví na denný krém, už len po ňom samotnom pôsobí pekne vypnuto. Je ľahučké a rýchlo vsiakne. 

Následne použijem Anti Wrinkle Protect Fluid. Má SPF 20, čo je na bežný mestský život optimálne. Je stredne výživný a aplikujem ho na všetky časti tváre s výnimkou nosa, ktorý je mojou najproblémovejšou zónou z hľadiska mastenia počas dňa. Sérum aj krém (podľa mňa ide stále viac o ľahší krém, než fluid) spolu vytvoria veľmi dobrý podklad pod make up. 

Všetky tri spomínané kúsky hodnotím na jednotku a nebyť toho, že mám doma momentálne kvantum ďalšej kozmetiky, ktorá čaká na vyskúšanie, pokojne by som si aj sérum s krémom objednala v plnom balení. 

zhora: sérum, v strede denný krém a dole pleťový olej

zloženie Overnight Detox Oil. Paráda :)

Najmenší dojem na mňa urobil Anti Wrinkle Eye and Lip Cream - ktorý ako názov napovedá má využitie ako očný krém a dá sa používať aj na okolie úst. Ja som ho vzhľadom k množstvu používala len na očné okolie a keďže je prakticky nemastný, tak na deň - viečko sa mi mastí dosť samo o sebe a v tomto ohľade mi ako podklad pod bázu a očné tiene vyhovoval. No nepozorovala som žiadne protivráskové účinky, naopak - zdá sa mi, že v období, kedy som si ho nanášala, boli jemné linky okolo očí o niečo výraznejšie. Takže ok, vyskúšala som, ale určite by som o ňom v plnom balení neuvažovala. 

Všetky produkty z tejto línie sú bez obsahu parabénov, minerálnych olejov, zložiek živočíšneho pôvodu a iných kontroverzných zložiek, za čo majú u mňa jedno významné plus. Zhodnotila by som ich ako fajn voľbu pre pleť od 30 do 35 rokov, aj zmiešanú. 

Ja som už tesne pred touto vekovou hranicou, takže nabudúce by som ešte rada vyskúšala aj účinnejšie kúsky z iných radov Caudalie - napríklad Vinexpert alebo Premier Cru. 

Na oficiálnych stránkach Caudalie je stále v ponuke testovací set Polyphenol C-15 za 15 libier - dostanete v ňom cestovné balenie séra, očného krému a denného fluidu - na to, že vystačia na dva mesiace, je to fajn cena, nie? 

Lučiak

foto:ja 

2 komentáre:

  1. Normalne, ze ten detox oil by som si mohla kludne davat na ranajky do vlociek ako ochucovadlo namiesto hroznoveho oleja :D Inak pekna recenzia na zaujimavu kozmeticku radu. A paci sa mi aj maly uvod o polyfenoloch. Pozerala som sa aj priamo na stranku caudalie a maju to tam pekne popisane, co sa tyka hlavnych ucinnych zloziek, ktore pouzivaju, hoci co sa resveratrolu tyka, tam maju trochu moc superlativov. Ale ved ide aj o marketing :) Normalne je mi ta znacka celkom sympaticka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No jo, marketing je marketing, ja by som povedala ze okolo tejto znacky je trosku prehanane halo, aj na zaklade, toho, co som uz vyskusala. Coskoro budu nasledovat recenzie aj na dalsie ich kusky.

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)