pondelok 14. júla 2014

Legálny povzbudzovák: Rochas Eclat d´Argumes


Leto milujem, ale aj na Vás niekedy tie teplé dni pôsobia tak utlmujúco? Na také stavy mám okrem kávy, niečoho studeného a citrusového osvedčený liek - musím sa navoňať parfumom, ktorý ma poriadne nakopne a cez nozdry vyšle do mozgu signál "wake up". Zaručenou zložkou parfumu, ktorá to dokáže, je korenie. Veď si len skúste nabudúce len tak podrviť čerstvé, najlepšie biele alebo červené a trochu si šňupnúť :) Menej odvážnym odporúčam hľadať v zložení vôní napr. ružové alebo kajenské korenie. 

Eclat d´Argumes som si v parfumérii zamilovala na prvý ňuch, keď som ju testovala ako novinku, čo bolo cca pred dvomi rokmi. Na trh ju priniesla značka Rochas a patrí do kolekcie vôní "Les Cascades de Rochas". Rochas u nás nie je mainstreamovou značkou a celkovo by sa dalo povedať, že momentálne je dopyt po tejto značke tak trochu v útlme. Skrátka, jej zlaté časy (počiatky ich parfumovej produkcie siahajú  ešte do prvej polovice 20. storočia a veľký boom zaznamenali aj v 80tych a 90tych rokoch) sú už dávno preč a taký úspech, ako boli legendárne Byzance, Alchimie alebo Tocade, sa len tak ľahko nezopakuje. Je to trošku paradox, lebo pre skutočnú parfumovú znalkyňu je dnes získať napr. malý zbytok už len veľmi ťažko zohnateľnej Alchimie malým sviatkom. 

Ale dosť bolo histórie. Nosiť vône menej prefláknutých značiek má jednu obrovskú výhodu - nevoniate nudne a uniformne. U nás časť produkcie Rochas predáva Fannko a tam som na vôňu aj po prvý krát natrafila. No ale to dá rozum, že sa mi nechcelo kupovať ju za "fannkovskú" cenu. Tak som sa spoľahla na môj súkromný vesmírny kozmetický objednávkový servis, ktorý funguje nasledovne: keď niečo veľmi chcem, ale nechce sa mi za to dávať plnú MOC, nechám to na vyššiu moc a ono sa mi skôr alebo neskôr podarí zohnať to veľmi výhodne. Tak to bolo aj s Eclat d´Argumes - jedného pekného dňa som na ňu natrafila v aukcii za viac, než prijateľnú cenu a hneď mi bolo jasné, že čaká len na mňa :)


V hlave vône sú zložky, ktoré u mňa v lete vždy spoľahlivo fungujú: v prvom rade môj milovaný bergamot (v Turecku som tento rok ochutnala aj bergamotový džem a je to paráda), nejaké tie citrusy (v tomto prípade mandarínka) a malé, štipľavé guličky (sečuánske korenie). Srdce vône tvorí o niečo sladšie ovocie, oficiálne ananás a mango (no ananás dajme tomu, ale to mango tam nejako necítim, trošku aj chvalabohu) a biele kvetiny. No a nosnou zložkou základu je mošus. 

Keď nabudúce budete vo Fann, skúste len tak pre zaujímavosť privoňať. Ako je vidieť z už takmer prázdneho flakóna, u mňa toto leto boduje poriadne. 

Lučiak

foto:ja

10 komentárov:

  1. Och, to znie neskutočne dobre! Mošus ako základ zbožňujem, plus ananás a bergamot?? To musím ovoňať! Dochádza mi moja letná srdcovka - Eau de Cartier Essence D'Orange, tak hľadám dôstojného náhradníka. Nemám rada banálne citrusovky typu Moschino a CK, ale neotrepané a skôr unisex vône.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Margaretka, potom urcite vyskusaj, tato ma v sebe taky lahky unisex chvostik a banalna veru nie je :)

      Odstrániť
    2. Luci, včera som sa dotrepala do Fannka, že na istotu, ale české Fann ju nemá :-/ tiež som si to trúbka mohla vopred kuknúť na ich webe. Tak musím hľadať ďalej :)

      Odstrániť
    3. Fiha, tak to ma mrzi, to by som nepredpokladala, v nasich Fannkach ju stale vidim. Ona je samozrejme dostupna na webe, maju ju za slusnu cenu napr. na parfums, len neviem, ci by si do nej sla na slepaka. Parfms teraz dost rozsiril sortiment vzriek, skus mrknut i nahodou nemaju aj z nej.

      Odstrániť
  2. To zloženie znie veľmi dobre. Tiež mám rada tieto zložky a ovocie v letnej vôni je len k dobru. Už som sa ja, parfumová maniačka, samozrejme pozrela, že sa dá kúpiť za 21 E 50 ml balenie a teraz ma to samozrejme bude pokúšať :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, teraz uz sa da na nete zohnat za celkom slusne ceny. Mne sa vtedy podarila 50 tka za nejakych 15 Eur, tak som sa vytesovala :)

      Odstrániť
  3. Priznam sa, ze toto ma velmi laka, tvoje "vonave" tipy ma este nikdy nesklamali :)) az naposledy EA Honeysuckle, to teda nebolo pre mna, pripominala mi jednu vonu od Roger Gallet, uz dlhsie ju nie a nie dopouzivat. Ze tato vona s nou nema nic spolocne, ze nie, ze nie :)) ? Janka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Túto používala moja maminka... :) Jaaaaj, taký závan nostalgie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Podľa TVojho popisu by som sa možno aj vo vôni našla, len som ju ešte nestihla vyskúšať. V každom prípade viem čo mám najbližšie hľadať a voňať !

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)