piatok 15. mája 2015

Testujeme: Chanel Perfection Lumiére



Druhým "téglikovým" úlovkom bol make up, ktorý som sa chystala vyskúšať už naozaj dlho - Perfection Lumiére  od Chanel. Očakávania som mala veľké. Poslednú (veľmi pozitívnu) skúsenosť s make upom tejto značky som mala s Mat Lumiére a bola som zvedavá, ako dopadne tento jeho kolega. Niečo som už avizovala na FB, ale poviem to rovno na úvod aj tu - tento make up ma doslova šokoval v negatívnom slova zmysle. Šokoval vzhľadom k cene, oficiálnemu popisu a niektorým pozitívnym recenziám, aké som naň čítala.

Odtieň vzorky som zvolila taký, ktorý sa (z dostupných v onej parfumérii) najviac blížil tónu mojej pleti, teda opäť 30tku. Je to výrazne žltý odtieň, takže pokiaľ práve taký nepotrebujete, ruky preč. 


Chanel Vitalumiére, 30

Hlavnými benefitmi make upu majú byť výborné krytie, zamatovo matný efekt, ľahká textúra a predovšetkým dlhá výdrž. Naviac obsahuje SPF 15. Prvé, čo mi udrelo do nosa pri aplikácii, bola lacno pôsobiaca, ovocná vôňa, niečo na štýl drogériových letničiek, akých nájdete každý rok v parfumériách a drogériách stovky. Pre mňa fakt iritujúca, tento typ vône mi naozaj vadí. Ale OK, toto by bol ten najmenší problém. Veľmi som sa potešila tekutej a skutočne ľahkej konzistencii, nanášanie išlo veľmi dobre, ale eufória trvala krátko. Tento make up okamžite a nemilosrdne zvýrazňuje všetky suché miesta a šupinky na pleti :( A to aj také, o ktorých pri iných make upoch nemám potuchy. Krytie bolo pre mňa v podstate dostačujúce, no korektor som musela použiť tak, či tak, práve kvôli spomínanému problému (môj miláčik od Shiseido je geniálny v tom, že si dokáže poradiť aj s opravou takýchto "efektov"). Spätne mi napadlo, že v konečnom dôsledku je to škoda a fotky k recenzii som mala nafotiť bez zásahu korektoru, lebo takto je výsledok dosť skreslený a keď make up pohaním (čo teda rozhodne urobím), pri pohľade na fotky si budete myslieť, že mi šibe

Ale to najhoršie ešte len prísť malo. Zatiaľčo po aplikácii bolo hlavným problémom zvýraznenie šupiniek, ktoré som do veľkej miery skorigovala korektorom, počas dňa sa objavil druhý veľký problém: make up robí na tvári neuveriteľné mapy a vytvára príšerný fľakatý vzhľad. Skutočne, takéto niečo sa len tak ľahko nevidí ani pri podstatne lacnejších make upoch :( Ku koncu dňa to vyzeralo ako jedna veľká katastrofa. Naviac farebne oxiduje, takže z pôvodnej intenzity 30 sa k večeru stala fľakatá 40tka ako lusk. 

Naozaj nerozumiem, odkiaľ sa nabralo toľko pozitívnych recenzií, ktoré som naň na nete našla. Ale, nájdu sa aj tie negatívne. Dovolím si tu hodiť print screen jednej z omlazení.cz, ktorá prakticky kopíruje moju skúsenosť: 



Na záver si teda dajme sľúbené fotky. Efekt vyzerá možno dobre, ale verte, to všetko je len záchrana s výborným korektorom, dobré svetlo a práca foťáku (retušovala-rozostrovala som len pozadie). Na fotku toho desu, ktorý som na tvári mala večer, som nemala nervy ani chuť. 






Cenovo sa make up - ako väčšina make upov Chanel - pohybuje od 36 Eur (e shopy) po vyše 50 (kamenky). Ja blahorečím tomu, že som mala vzorku a nenapadlo mi kupovať ho naslepo.

Lučiak

foto:ja

8 komentárov:

  1. Ja som jedna z tých čo na omlazení písala pozitívnu recenziu na tento make-up, lebo mala som ho už dvakrát a plné balenie (B10 a B12). Musím len podotknúť že u Chanelu z Perfection Lumiere majú dve rady a jedna je so žltým podtónom tá sa označuje napr. B10 a ružová BR12 a potom nasleduje B20 a BR22, takže si si mohla radšej vypýtať tú BR22. Tiež tento makeup je skôr na mastnú a zmiešanú pleť tak pokiaľ ju nemáš tak preto ti zvýrazňoval suché miesta a musím sa ho zastať aj čo sa týka výdrže na mojej mastnej pleti vydržal celý deň. Otázne je, že či ti to pani v parfumérke odliala z testeru, či tá vzorka nebola už nejaká skazená, nakoľko tie testery tam bývajú na teple a bez vrchnáčika. Takže ako človek ktorý mal už dve balenia si myslím že stojí za výskušanie ale pre ľudí ktorí majú mastnú a zmiešanú pleť, čiže nemajú problém so šupinkami a ktorí používajú pod makeup ľahký hydratačný fluid aby po mastnom kréme naozaj nehrozilo to vytváranie máp.
    Tak každá máme inú pleť preto sa vyrába toľko druhov makeupov, možno by ti skôr sadol Vitalumiere Aqua.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak po poriadku: co sa tyka odtiena, ako pisem v clanku, mohla osm vyberat len z obmedzeneho sortimentu, v parfumerii bolo odtienov 5 a 30tka bola najblizsie k mojmu tonu pleti. Samotny odtien je v tomto pripade najmensi problem.
      Ja mam plet zmiesanu, cize klasika, lica a sanky skor suchsie a mastna T zona. Mastne kremy na den v ziadnom pripade pouzivat nemozem, prave naopak, pod make jedine lahke fluidne konzistencie. Balenie, z ktoreho predavacka vzorku robila (pred mojimi ocami) bolo uplne ok, neposobilo staro ani pokazene (zrazena konzistencia a pod.)
      Ber to tak, ze kazdej vyhovuje nieco ine, mojej pleti tento make up absolutne nesadol, cim nevylucujem, ze inym zasa vyhovuje, ved napokon tie pozitivne recenzie nan na nete su na zaklade niecoho.

      Odstrániť
    2. No veď netvrdím že by to bola tvoja chyba , veď nakoniec skonštatovala som, že každá sme iná:) len že tam mohlo byť mnoho faktorov ktoré mohli spôsobiť že ho vnímaš tak tragicky a dosť ma prekvapilo to zrážanie, preto som si myslela či nemohol byť staršieho dáta ten tester. A to je tiež také slovenské že stále je tu obmedzený počet odtieňov aj testerov, ale čakala by som v parfumérii že budú mať viac tých odtieňov, keď už je to parfumérka, ale zase sme na Slovensku.

      Odstrániť
    3. no co ti poviem, s tym vyberom odtienov je to ubohe. V poslednej dobe ma takto stvu v Marionnaud. Od zaciatku aprila su tam stojany doslova poloprazdne. Pytala som sa napr. na bronzery, vraj "mozno nam dojdu pred letom" - akoze kedy rped letom, koncom jula ci ako? Z make upov maju bezne max. 6 odtienov, este snad najvacsi vyber je z ruzov a ocnych tienov.

      Odstrániť
  2. Jak mám Chanel v lásce, tak na makeup, který by mi od něj sedl bez výhrad jsem ještě nenarazila. To co Ti vadí na tomto mi vadí téměř na všech makeupech od Chanelu, které jsem vyzkoušela. Já dokonce šupinkovatím i po Vitalumiére acqua. Obdobný efekt mi udělal i loni uvedený Velvet. Zvýraznil suchá místa a sebral šťávu a jas z obličeje.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, tych negativnych skusenosti s nimi na webe nie je zas tak malo. Je to tak pol na pol, povedala by som.

      Odstrániť
  3. Ani mne Chanel nesadol, skusala som vitalumiere aqua a ten druhy typ v rovnakom baleni.V obidvoch pripadoch zvyraznene supinky a aj pory a to teda riadne a to ich nemam nejake obrovske. Pory by asi jemne vyriesila nejaka silikonova baza, ale ak uz mam dat peniaze za high end make up, tak nech uz mi sedi poriadne ...
    Takze hladam dalej nieco stredne krycie, so zltym podtonom na suchu kozu s mastiacou sa T-zonou.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja tento make up uplne milujem pre mna je skvely a prave tu sa ukazuje ako nemoze vyhovovat vsetko kazdemu lebo mame rozne typy pleti :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár! Komentáre sú moderované.
And one important message for spammers: your comments will never be published :)